Saturday 19 October 2013

Set Pregnancy Vitamin Shaklee




Saya baru lepas buka buku merah di klinik kesihatan..Belek-belek vitamin yang diberikan adalah vit c, irob, folic acid dan calcium. SAMA SEPERTI SET IBU HAMIL 1ST TRIMESTER yang saya amalkan.

Bila masa yang sesuai untuk mula ambil supplement?? Sebaik sahaja anda tahu anda hamil, sila amalkan supplement sebab 1st trimester adalah fasa perkembangan anak di dalam kandungan anda jadi nutrient yang lengkap diperlukan.

Kenapa saya amalkan set ini?!
Vitalea with iron - saya memang ada HB low masa anak pertama jadi pengambilan iron secara konsisten membantu paras HB pada normal. Rendah sangat risiko tumpah darah dan anemia.

Bcomplex with folic acid - Saya perlukan folic acid untuk perkembangan tulang belakang dan saraf anak dalam perut. Serta vitamin B12 yang membantu masalah HB low juga. Jangan tidak tahu yang kurang B12 adalan punca HB low..Kiranya dengan Shaklee jadi 2 in 1..Telan sebiji sahaja.

Vit C - sangat penting sebab iron perlukan vit c untuk diserap ke dalam badan dengan lebih optimum.,kiranya jika anda ambil iron tanpa vit c, penyerapan tetap berlaku tetapi tidak secara 100%. Lagipun kulit jadi cantik tau..plus kuatkan gusi juga..

Ostematrix - ni shaklee calcium..semua tahu untuk kalsium untuk pembentukan tulang kan?? Paling seronok pengamalan ostematrix secara konsisten kurangkan rasa sakit pinggang, kejang kaki dan otot serta superb untuk masalah sembelit.








Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info: 

Hubungi Lona
Tel/Sms/Whatsapp: 0133223409
Email: erllona83@gmail.com

Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/Ohmyvita

No comments:

Post a Comment