Monday 30 September 2013

Miliki KULIT SIHAT, BERSIH, dan BERSERI dengan supplemen Shaklee





Saya suka Shaklee kerana rangkaian produknya sangat fleksible...Macam mana yg dikatakan fleksible tu?
Kita boleh memilih pelbagai kombinasi bergantung kepada budget yg kita ada ye..dan dalam mase yg sama kita pasti mendapat manfaatnya..

Saya ingin memperkenalkan supplemen skincare yg saya amalkan.Ianya terdiri daripada:
~ B Complex
~ Vitamin C
~ Vitamin E
nak kesan lebih HEBAT add on/tambah
~ ESP

#Shaklee B Complex#
~~~~~~~~~~~~~~~~
Ramai yg memberi komen bahawa ambil B Complex boleh jadik gemuk dan berat badan akan bertambah-tambah..Tetapi lain pulak testimonial/ review yg saya terima dari pelanggan Ereensuperduperstory termasuk diri saya..komen2nya positif ye seperti tidak berasa lapar..kurangkan nafsu yg membuak2...lebih tenang... Jadi apa yg boleh saya simpulkan ia sebenarnye berbalik kepada apa yg kita rasa dan percaya ye..sebab setiap kita mempunyai rasa yg berbeza-beza.

Apa hebatnye Shaklee B Complex?
==========================
• B is for Beauty..itu sudah pasti! Ia sebenarnye amat membantu dalam kestabilan hormon. Ini kerana bila kita kekurangan Vitamin B, jerawat akan bermaharajalela kerana hormon tidak stabil, kita akan mudah keletihan, tidak bermaya, murung; maka mulalah marah, cepat melenting, sentiasa cemburu dan dada akan berkencang kuat kerana fikiran kita menjadi tidak stabil.

#Shaklee Vitamin C#
~~~~~~~~~~~~~~~~
Ramai juga yg merasakan alaaa tak payah nak ambil supplemen, makan jer oren tu..confirm ada vitamin C..ini perkara biasa terutama mereka2 yg memandang sinis pada pengamal supplemen. Saya hormati setiap komen kerana bagi saya setiap orang mempunyai perspektif berbeza. Sebab bila kita percaya atau paham akan sesuatu yg kita suka, kita akan berterusan melakukannya, tetapi kita akan menolak sekiranya sebaliknya berlaku.

Kenapa Shaklee Vitamin C perlu?
=======================
Sebab badan manusia tidak dapat menghasilkan sendiri Vitamin C. Malahan ia adalah vitamin yg larut air, maka ia mudah hilang dari badan. Jadi sebab itu pengambilan setiap hari itu adalah perlu.
C is for Cantik! Hihi! Vitamin C ni amat membantu dalam pembetukan kolagen. Jadi, kalau kita rasa macam malas nak bancuh dan minum kolagen, Vitamin C adalah pengganti terbaik. Kerana dengan mengamalkan secara konsisten, ia membantu hasilkan kolagen untuk badan ye.

#Shaklee Vitamin E#
~~~~~~~~~~~~~~~
Bila sebut Vitamin E, apa yg anda fikirkan?? Bagi saya hanya ingat PARUT. Jadi, sebelum ini, saya hanya beli krim2 vitamin E bila saya mengalami parut..maksudnya saya lebih kepada rawatan luar..haha! Hilang parut, hilanglah Vitamin E; hehe..belum tersedar dari mimpi kerana tidak mahu mencari..redha gitu! Tetapi sekarang, dengan Shaklee, saya makan dan sapu vitamin E..hihi. Bestkan?

Kenapa Shaklee Vitamin E?
====================
• Kerana Shaklee vitamin E turut membantu keseimbangan hormon.
• Bila hormon stabil, ia dapat mengawal minyak yg dihasilkan di dalam liang roma kulit. Maka, ia amatlah membantu mereka2 seperti saya yg mempunyai masalah kulit berminyak.
• Vitamin E turut bertindak mengurangkan jeragat dan pigmentasi. Maka dengan sendirinya ia bertindak melambatkan penuaan. Wah! Hebatkan!! Vitamin E adalah vitamin awet muda ye..

#Shaklee ESP Soy Protein Isolate Powder#
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kita kena bijak memilih protein soya..kerana terdapat lambakan protein soya pelbagai jenama di pasaran..protein soya terbaik mesti mempunyai ciri2 berikut..baru ia boleh memberi manfaat pada pengamalnya:
• Mesti mengandungi asid amino lengkap termasuk 9 asid amino perlu yg tidak boleh dihasilkan oleh badan tetapi perlu kita ambil dari diet harian.
• Mesti bebas laktosa dan kolestrol secara semulajadi
• Soya yg tidak diubah suai secara genetik (GMO)

Ciri2 ini terdapat dalam ESP! Sebab itu ia sentiasa mendapat perhatian di hati pengamal supplemen..

Apa yg Shaklee ESP boleh bantu kita?
===========================
• Ia memberi kita tenaga tambahan dan mengelakkan kita dari mudah letih. Jadi kita akan kekal cergas..terutama kalau kita kena bekerja utk jangka masa yg panjang..atau memerlukan kita memandu utk satu perjalanan yg jauh.
• Ia menjadikan kulit kita gebu, berseri2, halus serta memudarkan parut2 jerawat hasil dari kulit mati..sebab protein membina sel2 baru kulit
• Ia sangat membantu mereka yg mempunyai masalah eczema yg gatal dan kering
• Ia sangat membantu menganjalkan semula payudara dan punggung yg sudah kendur dan jatuh.
• Ia turut membantu dalam pengurusan berat badan ye. Kita akan rase cepat kenyang dan dapatlah kita mengelak dari terlebih makan.


❤ Ingin miliki kulit bersih kekal menawan bersama Shaklee? Hubungi kami utk harga yg superBEST!



Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info: 

Hubungi Lona
Tel/Sms/Whatsapp: 0133223409
Email: erllona83@gmail.com
Visit and like us on FB: https://www.facebook.com/Ohmyvita

No comments:

Post a Comment